بهترین قرص برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر کدام است؟

بهترین قرص برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر کدام است؟

برخی از ویتامین‌ها از زوال حافظه پیشگیری یا سرعت پیشرفت آن را کند می‌کنند، اما آیا مکمل‌ها واقعا می‌توانند حافظه را تقویت کنند؟

بهترین قرص برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر کدام است؟ آیا مکمل خارجی تقویت حافظه در داروخانه موجود است؟ دوست فرهیخته‌ای این سوال را مطرح می‌کرد که به کار فکری اشتغال دارد. برای چنین فردی اتکا به حافظه اهمیت حیاتی دارد. شاید جواب این سوال‌ها برای شما هم اهمیت داشته باشد. ممکن است شما کنکور داشته باشید، دانشجو یا محصل باشید یا مشغله فکری داشته باشید. در این مطلب کوتاه سعی می‌کنم ویتامین‌ها و مواد معدنی که اثر مثبت آن‌ها بر حافظه در تحقیقات علمی مشاهده شده را معرفی کنم. سوالی که در ادامه مطرح می‌شود این است که آیا دارو می‌تواند حافظه را تقویت کند؟

شواهد علمی موجود در تایید اثربخشی این مکمل‌های تقویت‌کننده حافظه، چندان قوی نیستند. در اینجا، ما در مورد آنچه که مطالعات بالینی اخیر در مورد ویتامین ها و از دست دادن حافظه می گویند صحبت می کنیم و راه های دیگری برای تقویت حافظه شما را بررسی می کنیم.

ویتامین ب 12

دانشمندان مدت‌هاست که در مورد رابطه بین سطوح پایین ب12(کوبالامین) و کاهش حافظه تحقیق می‌کنند. با این حال، حتی اگر مقدار کافی B12 دریافت کنید، شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد مصرف بیشتر اثرات مثبتی دارد.

کمبود B12 می تواند به دلیل دریافت نکردن ویتامین کافی از غذا یا مشکل در جذب آن باشد. این می تواند به دلیل عواملی مانند:

  • مشکلات روده یا معده
  • گیاهخوار بودن
  • سن بالا
  • داشتن اسید معده پایین
  • مصرف برخی داروها مانند متفورمین، پردنیزون، یا برخی از انواع پیشگیری از بارداری

شما باید بتوانید به اندازه کافی B12 را به طور طبیعی دریافت کنید، زیرا این ویتامین در غذاهایی مانند ماهی و مرغ وجود دارد. غلات صبحانه غنی شده می تواند گزینه جایگزین خوبی برای گیاهخواران باشد.

نوتراکس کوبالین ویتامین ب12

۸۹,۱۰۰ تومان

نوتراکس کوبالین ویتامین ب12  حاوی سیانوکوبالامین یا ویتامین ب12 است. از آنجا که بدن قادر به تامین ویتامین ب12 مورد نیاز خود نیست، استفاده از مکمل ها برای تامین این ویتامین به همه افراد توصیه می شود.

فقط 1 عدد در انبار موجود است

ویتامین E

برخی شواهد نشان می دهد که ویتامین E می تواند برای ذهن و حافظه افراد مسن مفید باشد. با این حال برای درک اینکه آیا این ویتامین واقعا می تواند به کند کردن اختلالات شناختی مربوط به شرایطی مانند زوال عقل کمک کند تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

در هر صورت، کمبود ویتامین E نادر است، اگرچه ممکن است در افرادی که رژیم های غذایی کم چربی دارند، رخ دهد.

غذاهای حاوی ویتامین E عبارتند از:

  • آجیل
  • دانه‌های گیاهی
  • روغن های گیاهی
  • سبزیجات، مانند اسفناج و کلم بروکلی

کپسول ویتامینE 400 نکستایل 60 عدد

۱۱۷,۷۰۲ تومان

کپسول ویتامین ای 400 نکستایل ویتامینز Nextyle Vitamin E 400 IU حاوی ۴۰۰ واحد ویتامین ای به صورت سافت ژل است که نیاز بدن به این ویتامین مهم را تامین می کند. سافت ژل ویتامین ای ۴۰۰ نکستایل همچنین برای آن دسته از افرادی که دچار کمبود ویتامین ای هستند مناسب است و می تواند کمبود این ویتامین را در بدن جبران کند.ویتامین ای یک آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان ها در برابر رادیکال های آزاد از بدن محافظت می کنند. ویتامین E همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این محصول در بسته بندی قوطی و 60…

فقط 2 عدد در انبار موجود است

ویتامین دی

بر اساس تحقیقات سال 2023، ویتامین D ممکن است با مسیرهای سیگنالینگ مغزی مختلف مرتبط با بیماری های عصبی مانند آلزایمر یا بیماری پارکینسون در ارتباط باشد.

با این حال، مطالعات بیشتری روی سلول‌ها، حیوانات و انسان‌ها لازم است تا بفهمیم آیا مصرف مکمل‌های ویتامین D واقعاً می‌تواند حافظه را بهبود بخشد یا خیر.

شما ویتامین D را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و از خوردن برخی غذاها مانند ماهی چرب یا تخم مرغ دریافت می کنید. برخی از غذاها مانند شیر نیز ممکن است با ویتامین D غنی شوند.

عدم دریافت کافی ویتامین می تواند منجر به کمبود ویتامین D شود، به همین دلیل است که بسیاری از افراد به خصوص در آب و هوای سردتر از مکمل ها استفاده می کنند.

قرص ویتامین D3 هزار واحد هلث اید 30 عددی

۲۷,۰۰۰ تومان

قرص ویتامین D3 هزار واحد هلث اید با فراهم کردن ویتامین D۳ مورد نیاز بدن و کمک به جذب کلسیم، از عوارض ناشی از کمبود این ویتامین از جمله پوکی استخوان، بیماری‌های قلبی و ضعف سیستم ایمنی جلوگیری می‌کند.

امگا 3

تحقیقات انجام شده در سال 2022 نشان می دهد که امگا 3 ممکن است به کاهش علائم زوال شناختی خفیف، که می تواند شامل از دست دادن حافظه باشد، کمک کند.

مطالعه دیگری در سال 2022 همچنین نشان داد که گنجاندن امگا 3 در رژیم غذایی ممکن است منجر به یادگیری بهتر، حافظه، عملکرد شناختی و افزایش جریان خون به مغز شود.

مکمل های ماهی، جلبک دریایی و روغن ماهی حاوی امگا 3 هستند. ماهی هایی مانند سالمون و ماهی خال مخالی فراوان ترین منابع امگا 3 هستند که شامل دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) است.

با این حال، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا نتیجه گیری شود که آیا مکمل امگا 3 واقعاً می تواند حافظه را تقویت کند یا خیر.

روغن ماهی امگا3 فورمولایتدساینز کپسول بدون جیوه110 عددی

۰ تومان

کپسول روغن ماهی امگا ۳ فرمولیتد ساینسز ترکیبی غنی از اسیدهای چرب آیکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزا هگزانوئیک اسید (DHA) و همچنین ویتامین E است که از روغن ماهی به دست آمده است. دو اسید EPA و DHA در حفظ جریان خون متعادل بدن، کاهش میزان فیبرینوژن و پیشگیری از چسبیدن پلاکت‌های خون به یکدیگر نقش مهمی دارند.- آلفا لینولنیک اسید (ALA: alpha linolenic acid): دارای 18 کربن DHA و EPA ترکیبات فعال روغن ماهی هستند و قدرت آنها چندین برابر ALA است. تنها گیاهان قادر به تولید اسیدهای چرب امگا 3 هستند. انسان و سایر حیوانات تنها می…

در انبار موجود نمی باشد

آیا مکمل‌های تقویت حافظه واقعا موثر هستند؟

در حالی که مطالعات نشان می دهد برخی ویتامین ها ممکن است برای مغز شما مفید باشند، تحقیقات رابطه علت و معلولی بین مکمل ها و بهبود حافظه نشان نمی دهند.

به عنوان مثال، تحقیقات سال 2023 نشان می دهد که مصرف یک مولتی ویتامین یا مکمل حاوی چندین ویتامین یا مواد معدنی ممکن است به بهبود حافظه در افراد مسن کمک کند. به نظر می رسد یک مطالعه در سال 2024 از این یافته حمایت می کند.

با این حال، این مطالعات تأثیر آن را بر افراد جوان تر بررسی نکردند و ویتامین های خاصی را مورد بررسی قرار ندادند. این بدان معناست که مشخص نیست چه ماده خاصی در مولتی ویتامین ها تأثیر مشاهده شده را داشته است.

یک بررسی در سال 2023 مکمل‌های فعلی موجود در بازار را بررسی کرد که شامل حداقل یکی از 18 ماده تشکیل دهنده رایج است. این تحقیق یا هیچ مدرکی یا شواهد محدودی پیدا نکرد که مواد زیر حافظه را تقویت کنند:

  • آپواکورین
  • کوآنزیم Q10
  • عصاره های قهوه
  • ال- تیانین
  • امگا 3
  • ویتامین B6
  • ویتامین B9
  • کارنیتین
  • جینکو بیلوبا
  • هوپرزین A
  • علاوه بر این، تنها شواهد محدودی برای تقویت حافظه در ویتامین‌های B12، D و E مشاهده شده است.

با این حال، این تحقیق شواهد قوی تری مبنی بر اینکه ترکیبات زیر ممکن است تأثیر مثبتی بر حافظه داشته باشند به دست آورد:

از آنجایی که هیچ یک از تحقیقات بررسی شده کاملاً قطعی نیست، ایده خوبی است که قبل از استفاده از هر ویتامین یا مکمل تجاری موجود به عنوان راهی برای تقویت حافظه خود با یک پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید.

قرص سل‌اینتگریتی‌برین رستا ایمن دارو 28 عدد

Original price was: ۵۶۰,۴۲۳ تومان.Current price is: ۴۹۹,۰۰۰ تومان.

سل اینتگریتی برین رستا ایمن دارو یک مکمل غذایی پیشرفته است که به بهبود حافظه و عملکرد ذهنی معروف است و همچنین به کاهش اضطراب و استرس کمک می‌کند. این مکمل شامل ترکیبات کلیدی است که هر کدام به نوبه خود نقش مهمی در حفظ سلامت مغز و عملکرد بهینه آن دارند.

موجود در انبار

بهترین قرص برای تقویت حافظه کدام است ؟

در حالی که برخی از مکمل‌های ویتامین ممکن است به عملکرد شناختی و مغزی شما کمک کنند – برای افراد جوان و مسن‌تر – دریافت ویتامین‌های رژیمی از غذا ممکن است انتخاب بهتری باشد. مکمل‌ها می‌توانند کمبودها را جبران کنند. اما قبل از اینکه مصرف روزانه توصیه شده را بیشتر کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

فارغ از سن شما، بهترین راه برای مقابله با کاهش حافظه این است که خوب غذا بخورید و بدن و مغز خود را ورزش دهید. رژیم غذایی مدیترانه ای منبع خوبی از تمام ویتامین های مورد نیاز بدن شما است.

رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند راهی برای بهبود علائم بیماری آلزایمر از جمله از دست دادن حافظه باشد. ویژگی های رژیم غذایی عبارتند از:

  • انتخاب غذاهای عمدتاً گیاهی
  • محدود کردن یا حذف کامل گوشت قرمز
  • خوردن ماهی
  • استفاده از مقادیر آزاد روغن زیتون برای تهیه غذا

رژیم های غذایی مشابه رژیم مدیترانه ای شامل رژیم غذایی MIND و رژیم غذایی DASH است. هر دوی این رژیم‌ها باعث کاهش بروز بیماری آلزایمر می‌شوند.

رژیم MIND، به ویژه بر مصرف سبزیجات سبز، برگ‌دار و غذاهای گیاهی، علاوه بر توصیه‌های پروتئین و روغن زیتون بالا در رژیم مدیترانه‌ای تاکید دارد.

قرص نوروکرلیلیا هلث‌کر تچرا فارمد 30 عدد

۵۰۱,۵۶۰ تومان

قرص نوروکرلیلیا هلث‌کر حاوی ترکیبات مختلفی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که بهبود عملکرد ذهنی را تسهیل می‌کند و در حفظ عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن نیز نقش دارد.اسید پانتوتنیک موجود در قرص نوروکر تچرا فارمد می‌تواند باعث تقویت حافظه و بهبود عملکرد طبیعی ذهن شود و کیفیت آن را افزایش دهد.ویتامین‌های موجود در این محصول شامل B۶، B۱۲، C، D و مواد معدنی همچون روی، مس و سلنیوم هستند که به حفظ عملکرد طبیعی بدن و افزایش تقویت سیستم ایمنی آن کمک می‌کنند.قرص نوروکر تچرا فارمد به منظور استفاده برای گیاه‌خواران فراهم شده است، اما استفاده از آن برای…

فقط 1 عدد در انبار موجود است

چه نوع سبک زندگی برای تقویت حافظه توصیه می‌شود؟

تا زمانی که تحت نظر پزشک مصرف شوند، مصرف بهترین قرص برای تقویت حافظه یا مولتی ویتامین ها به مغز شما آسیب نمی رساند. با این حال، شواهد در مورد اینکه آیا می تواند به بهبود زوال حافظه مرتبط با زوال عقل کمک کند متناقض است.

داشتن یک شبکه ارتباطات و پشتیبانی قوی و ارتباط با جامعه محل زندگی شما ممکن است به اندازه خواب سالم در پیشگیری از زوال عقل مهم باشد.

به عنوان مثال، تحقیقات سال 2023 همچنین نشان می دهد که ورزش روزانه می تواند برای افراد مبتلا به آلزایمر مفید باشد و ممکن است منجر به بهبود حافظه و عملکرد شناختی شود.

همچنین می توانید با توجه بیشتر به غذاها سلامت مغز خود را بهبود بخشید. برای مثال، ارتباطی بین غذای سرخ شده و آسیب سیستم قلبی عروقی وجود دارد که بر کارایی مغز تأثیر می گذارد.

تغذیه با مواد با ارزش غذایی پایین و فعالیت بدنی محدود برخی از عوامل خطر بیماری آلزایمر هستند که افراد می‌توانند به آنها توجه کنند. تغییر یکی از این عوامل خطر ممکن است به تاخیر در شروع زوال عقل کمک کند.

قرص منتال انرژی یوروویتال 60 عددی

۳۵۷,۵۲۲ تومان

قرص منتال انرژی یورو ویتال EurhoVital Mental Energie یک مولتی ویتامین کامل و یک محصول ویژه و جدید از سری محصولات برند یوروویتال برای تقویت قوای ذهنی و همچنین تقویت حافظه است. قرص منتال انرژی یوروویتال حاوی ۲۳ ترکیب موثر و مخلوطی از ویتامین ها، مواد معدنی و عصاره های گیاهی برای تقویت قوای ذهنی و سیستم عصبی است.قرص منتال انرژی همچنین دارای ترکیبات آنتی اکسیدان و محافظت کننده از بدن در برابر رادیکال های آزاد نظیر ویتامین ای و ویتامین سی به همراه کوآنزیم کوکیوتن می باشد. برای کمک به عملکرد بهتر مغز قرص منتال انرژی حاوی عصاره های…

فقط 1 عدد در انبار موجود است

سخن پایانی

برخی تحقیقات نشان می دهند که ویتامین های خاصی مانند ویتامین های B12، D، E و امگا 3 ممکن است عملکرد مغز را، به ویژه در افرادی که مبتلا به زوال عقل هستند، بهبود بخشند.

با این حال، تحقیقات هنوز به طور قطعی به این نتیجه نرسیده اند که این ویتامین ها یا سایر مکمل ها می توانند به طور مستقیم حافظه شما را تقویت کنند.

با این حال، بسیاری از ویتامین‌ها فواید متعددی برای سلامتی دارند، بنابراین حفظ یک رژیم غذایی متعادل و مصرف مکمل‌ها در صورت نیاز می‌تواند به شما در حفظ سلامت کلی کمک کند.

منبع بهترین قرص برای تقویت حافظه