سوزش معده و پپتی لاک

پپتی لاک و سوزش معده

سوزش معده و پپتی لاک :

ممکن است شما هم احساسی شبیه به سوزش و درد در ناحیه سر معده و مری خود تجربه کرده باشید. معده ما به طور طبیعی برای هضم مواد غذایی اسید ترشح می کند. این اسید معمولا مشکلی برای دیواره داخلی معده سالم ایجاد نمی کند. در نقطه اتصال مری به معده، عضله ای حلقوی وجود دارد که با انقباض، از بازگشت اسید و محتویات غذایی معده به داخل لوله مری جلوگیری می کند. موقع استراحت، این عضله به مواد غذایی اجازه می دهد که با عبور از مری به راحتی وارد معده شوند. اگر که این عضله کار خود را به درستی انجام نداده و در حین هضم غذا منقبض نشود، محتویات معده شامل اسید و مواد غذایی به داخل مری برگشته و موجب احساس سوزش در ناحیه سر معده و قفسه سینه می شوند.
اسید معده برای بافت مری و حلق ما مضر است و می تواند در دراز مدت باعث زخم یا مشکلات دیگر در این نواحی شود. به بازگشت اسید و محتویات معده به داخل مری در اصطلاح ریفلاکس یا رفلاکس گفته می شود. در برخی موارد ممکن است پدیده ریفلاکس با سوء هاضمه، احساس ترشی و تلخی در گلو و دهان و تهوع همراه باشد

سوزش قفسه سینه ، سوزش معده و پپتی لاک: علل، عوارض و راه های درمان

ترشح بیش از حد یا کمتر از معمول اسید هم می تواند باعث بروز مشکلات هاضمه در افراد شود. از دلایل دیگر احساس سوزش در معده و قفسه سینه همین ترشح بیش از حد اسید معده است که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. اسید زیاد هم می تواند در دراز مدت موجب بروز مشکلاتی از قبیل زخم معده ، ورم مری، و حتی سرطان شود.

برخی از عواملی که باعث ترشح بیش از حد اسید معده و رفلاکس می شوند:

  • استرس و اضطراب
  • سبک زندگی نامناسب و کمبود تحرک
  • مصرف سیگار
  • تغذیه نامناسب و مصرف غذاهای ‍پروسس شده، چرب، و اسیدی از جمله الکل و مرکبات، کافئین، نوشابه های گازدار، فلفل و به طور کلی خوراکی های محرک و پر ادویه
  • پرخوری
  • دراز کشیدن بلافاصله بعد از صرف غذا
  • چاقی
  • ابتلا به برخی بیماری ها
  • مصرف بعضی داروها

برای یافتن علت رفلاکس و ترشح بیش از حد اسید معده، و درمان و کنترل عوارض آ‍ن، به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید. پزشک می تواند با انجام آزمایشات و کسب اطلاعات دقیق از علایم بیماری و سبک زندگی شما موفق به تشخیص چیستی و علل بیماری شده، و با تجویز داروهای مناسب، ارایه پیشنهاداتی در جهت اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی سالم، در کنترل علایم و بهبود بیماری به شما یاری رساند.

پپتی لاک و سوزش معده

داروهای موثر در رفع رفلاکس و سوزش سر دل

داروهای متنوعی برای کنترل میزان ترشح اسید در معده و همچنین برای خنثی کردن حالت اسیدی معده توسط شرکت های دارویی مختلف تولید می شوند. این داروها با نام های مختلف و در دوزهای متفاوت، تحت عنوان آنتی اسیدها و H2 بلاکرها در داروخانه ها موجود هستند.

پپتی لاک (Peptilock) یک تیر و چند نشان

پپتی لاک و سوزش معده: یکی از داروهایی که می تواند به جای چند داروی متفاوت برای درمان اسید رفلاکس و سوء هاضمه تجویز شود، پپتی لاک (Peptilock)، محصولی از شرکت معتبر دارویی الحاوی است. این قرص جویدنی ترکیبی از سه داروی مؤثر فاموتیدین، کلسیم کربنات و منیزیم هیدروکساید است. فاموتیدین با کاهش ترشح اسید معده به رفع مشکلات گوارشی ناشی از اسید مازاد کمک می کند. کلسیم کربنات و منیزیم هیدروکساید باعث خنثی شدن حالت اسیدی، توقف سوزش در ناحیه معده و قفسه سینه و التیام عوارض ناشی از رفلاکس می شوند. پپتی لاک همچنین برای درمان زخم اثنی عشر (دوازدهه) و زخم معده توسط پزشکان تجویز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *