افزایش تمرکز برای کنکور : آنچه باید بدانید

افزایش تمرکز- رای کنکور

چطور می توانم تمرکز و توجهم را برای جلسه کنکور بهبود دهم؟

افزایش تمرکز برای کنکور از مسائلی است که ذهن دانش آموزان کنکوری را مشغول می کند. مغز انسان یک ابررایانه 1/5 کیلوگرمی است که دارای قدرتی شگفت انگیز برای یادگیری، به خاطر سپردن و حل مشکلات است. با این حال مردم اغلب با عدم تمرکز و از دست دادن تمرکز دست و پنجه نرم می کنند.

چرا حفظ تمرکز و توجه برای من دشوار است؟

برخی از افراد دارای یک بیماری زمینه ای به نام اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD)  هستند که باعث می شود به راحتی حواسشان پرت شود و توانایی توجه آنها را مختل کند. اما بسیاری از عوامل دیگر می توانند بر تمرکز و تمرکز تأثیر بگذارند. سن شما، سلامتی شما، کم خوابی، محیط و احساسات شما همگی نقش دارند.
عادات فرد و سبک زندگی نیز اغلب نقش مهمی در این مسئله دارند. به عنوان مثال:

انجام چند کار در یک زمان: حالت پینگ پنگی که در اثر تغییر تمرکز بین کارهای مختلف به وجود می آید، به‌جای تمرکز بر روی یک کار در هر زمان، توان مغزی فرد را بیشتر تحلیل می برد.

حواس پرتی دیجیتال:  مردم دائماً با پیام‌های متنی، ایمیل، پیام‌های کاری، و اعلان‌های گوشی هوشمند بمباران می‌شوند. سونامی روزانه حواس پرتی دیجیتال می تواند شبکه های عصبی تنظیم کننده توجه مغز را به چالش بکشد.

الکل. نوشیدن بیش از حد می تواند فعالیت مغز را کند کرده و تمرکز را مختل کند.

فشار. استرس عاطفی توانایی قشر پیش پیشانی مغز را برای انجام بسیاری از عملکردهای خود، که شامل توجه و حافظه فعال می‌شود، تضعیف می‌کند.

داروها برخی از داروهای بدون نسخه و نسخه‌ا دارای عوارض جانبی هستند که بر توجه و تمرکز تأثیر می گذارد. داروهایی که می توانند این مشکلات را ایجاد کنند عبارتند از:

  • داروهای خواب آور، داروهای آلرژی و داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا حاوی دیفن هیدرامین
  • داروهای ضد اضطراب
  • داروهای آنتی کولینرژیک، از جمله برخی از داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین ها، داروهای ضد پارکینسون و داروهای کنترل مثانه
  • داروهای ضد تشنج
  • داروهای قلبی عروقی و مسدود کننده های بتا
  • کورتیکواستروئیدها
  • داروهای ضد درد مخدر
  • داروهای آرام بخش و داروهای خواب

خلاصه:
عوامل متعددی می توانند در تمرکز اخلال ایجاد کنند، بعضی از این عوامل عبارتند از: انجام همزمان چند کار، حواس پرتی دیجیتال، الکل، فشار عصبی و بعضی داروها

افزایش تمرکز برای کنکور : چگونه می توانم تمرکز خود را بهبود بخشم؟

افزایش تمرکز برای کنکور دغدغه بیشتر دانش آموزان است، اما مغز هر کس به طور متفاوتی سیم کشی شده است و برخی افراد بیشتر از دیگران با تمرکز و تمرکز دست و پنجه نرم می کنند. اگر افراد متوجه تغییرات ناگهانی در توانایی تمرکز خود شدند – به عنوان مثال، اگر در انجام کارهای روتین و کارهای روزمره مشکل دارند، به طور مرتب وسایل ضروری را جابه‌جا می‌کنند یا مکرراً تصمیم‌های اشتباه می‌گیرند، باید به پزشک خود مراجعه کنند. این علائم ممکن است به دلیل یک بیماری زمینه ای باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد، مانند بیماری قلبی، افسردگی، اضطراب یا زوال عقل.

قرص منتال انرژی یوروویتال 60 عددی

۳۵۷,۵۲۲ تومان

قرص منتال انرژی یورو ویتال EurhoVital Mental Energie یک مولتی ویتامین کامل و یک محصول ویژه و جدید از سری محصولات برند یوروویتال برای تقویت قوای ذهنی و همچنین تقویت حافظه است. قرص منتال انرژی یوروویتال حاوی ۲۳ ترکیب موثر و مخلوطی از ویتامین ها، مواد معدنی و عصاره های گیاهی برای تقویت قوای ذهنی…

ناموجود

تغییر سبک زندگی برای بهبود تمرکز و توجه


ایجاد تغییرات خاصی در سبک زندگی می تواند به بسیاری از افراد کمک کند تا تمرکز خود را بهبود بخشند و متمرکز بمانند. به عنوان مثال:
 
بیشتر ورزش های هوازی انجام دهید . 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​در هفته را هدف قرار دهید تا به افزایش تمرکز برای کنکور برای شما ممکن شود. به عنوان مثال می توان به دویدن، پیاده روی سریع یا شنا اشاره کرد. ورزش هوازی جریان خون را در قشر جلوی مغز، بخشی از مغز که مسئول تمرکز و توجه است، افزایش می دهد.
 
خواب کافی. هفت تا نه ساعت خواب شبانه را هدف گذاری کنید. سعی کنید هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید. در مورد هر گونه مسائل پزشکی که در خواب شما اختلال ایجاد می کند، مانند آپنه انسدادی خواب، سندرم پاهای بی قرار، دستشویی رفتن های مکرر شبانه، تعریق شبانه یائسگی یا درد مفاصل، با پزشک خود مشورت کنید.
 
سالم تر بخورید رژیم‌های گیاهی مانند رژیم مدیترانه‌ای که بر خوردن بیشتر میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای پرفیبر تأکید می‌کنند و در عین حال از مصرف قندهای ساده اجتناب می‌کنند، سلامت مغز را بهبود می بخشند.
 
داروهای خود را مرور کنید اگر در تمرکز و توجه مشکل دارید، از پزشک خود بپرسید که آیا دارویی که مصرف می‌کنید می‌تواند به این مشکل بیافزایند

خلاصه: با تغییر بعضی عادت ها و ایجاد عادات جدید می توان تمرکز را بهبود بخشید. از جمله ورزش هوازی، خواب کافی، غذای سالم و داروها.

قرص‌جینسینگ پلاس یوروویتال 60 عددی

۲۸۳,۴۰۰ تومان

قرص جینسینگ پلاس یوروویتال یک مکمل ویژه از محصولات یوروویتال برای چندین عملکرد متفاوت در بدن است. جینسینگ پلاس یوروویتال حاوی ویتامین ها و ترکیبات گیاهی مانند جینسینگ است تا بتواند علاوه بر افزایش انرژی بدن، باعث بهبود میل و قوای جنسی در مردان و زنان و همچنین باعث بهبود عملکرد ذهنی ، جسمی  و…

موجود

عادات و راهکارهایی برای افزایش تمرکز برای کنکور

اتخاذ عادات و استراتژی های خاص نیز ممکن است به شما کمک کند. به عنوان مثال:

کار در بلوک های زمانی. کار کردن در بخش‌های کوچک از زمان، با دوره‌های استراحت در میان، می‌تواند به تمرکز کمک کند، زیرا توجه پس از یک دوره مشخص کاهش می‌یابد. مدت زمانی که می توانید تمرکز خود را حفظ کنید به شخص بستگی دارد. با یک بازه زمانی که برای شما مناسب است آزمایش کنید.

از انجام کار همزمان خودداری کنید. یک کار را در یک زمان انجام دهید تا زمانی که کامل شود، سپس به کار بعدی بروید.

عوامل حواس پرتی را حذف کنید. تلویزیون را خاموش کنید، مسدودکننده‌های وب‌سایت را راه‌اندازی کنید، تلفن هوشمند را خاموش کنید یا تنظیمات را برای مسدود کردن تماس‌ها و اعلان‌ها در ساعات خاصی تنظیم کنید.

مغز خود را درگیر کنید فعالیت هایی را تمرین کنید که نیاز به تمرکز و تمرکز دارند، ترجیحاً آنهایی که به سطح بالایی از توجه نیاز دارند. سعی کنید یک مهارت جدید مانند یادگیری نواختن یک ساز موسیقی یا مطالعه یک زبان جدید را بیاموزید.

مراقبه ذهن آگاهی را تمرین کنید. ذهن آگاهی در مورد تمرکز توجه بر لحظه حال است. نشان داده شده است که تمرین تمرکز حواس، مغز را برای تقویت تمرکز دوباره سیم کشی می کند. برای چند دقیقه هر روز، آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و روی تنفس و صداها و احساسات اطراف خود تمرکز کنید.

اجتماعی بمانید تنهایی می تواند منجر به افسردگی، اضطراب، استرس و تداخل در تمرکز و توجه شود، بنابراین با دوستان یا خانواده در ارتباط باشید تا ذهن خود را فعال و تیز نگه دارید.

خلاصه:
با کسب عادات جدید می توان تمرکز بهتری داشت، از جمله حفظ روابط اجتماعی، مراقبه، ورزش و مشغولیت های فکری

منبع: انتشارات سلامت هاروارد

مشاهده تمام مقالات